سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://pouya.ParsiBlog.com
 
پذیرش 46 هزار دانش‌آموز در آزمون امسال مدارس تیزهوشان در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش از پذیرفته شدن 46 هزار نفر در آزمون امسال مدارس تیزهوشان خبر داد.
پذیرش 46 هزار دانش‌آموز در آزمون امسال مدارس تیزهوشان در کشور
به گزارش بیست به نقل از فارس، مهری سویزی رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گردهمایی اعضای شورای معاونان و مدیران کل ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور که در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اشاره به اینکه در شهر تهران 82 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند، گفت: با صدور 128 مجوز جدید برای تأسیس مدارس تیزهوشان، میانگین تراکم دانش‌آموزی به 27.2 درصد می‌رسد.



وی افزود: از مجموع 700 هزار دانش‌آموز شرکت کننده در آزمون ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، کمتر از 7 درصد در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند.

سویزی، استان‌های بوشهر، زنجان و کردستان را به ترتیب دارای بالاترین درصد پذیرش دانش‌آموز جدید در آزمون امسال مدارس تیزهوشان عنوان کرد و ادامه داد: در اول مهرماه 92، 662 مدرسه تیزهوشان با 150 هزار دانش‌آموز فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اضافه کرد: از اول مهرماه سال جاری 206 شهر و منطقه کشور دارای مدرسه سمپاد خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت 5711 کلاس در مهرماه 92 که نسبت به سال پایه 1388، 120 درصد رشد را نشان می‌دهد، تصریح کرد: مدارس استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، زنجان، گیلان و البرز 100 درصد هوشمند سازی شده‌اند.

سویزی با بیان اینکه از مجموع 530 مدرسه سمپاد، 400 مدرسه هوشمند سازی شده است، ‌خاطر نشان کرد: در کل کشور 70 درصد کلاس‌ها و 80 درصد مدارس سمپاد هوشمندسازی شده است.

وی با تأکید بر اینکه تعداد مدارس تیزهوشان تهران از 31 مدرسه به 42 مدرسه افزایش یافته است، گفت: در آزمون امسال مدارس تیزهوشان در شهر تهران کمتر از 6 درصد شرکت‌کنندگان در آزمون پذیرفته خواهند شد.


[ یکشنبه 92/2/29 ] [ 8:36 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 29837