سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://pouya.ParsiBlog.com
 

تاکتیک بنی صدر، این بار توسط هاشمی اجرا شد

در ایام نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری، عکسی از بنی صدر و حضرت امام در میان مردم توزیع شد که شائبه نزدیکی حضرت امام و بنی صدر را در مردم تقویت می کرد و این در حالی بود که حضرت امام بعدها و در نامه ای خطاب به آقای منتظری اعلام کردند که هرگز به بنی صدر رای ندادند.

به گزارش نوشهر آنلاین به نقل از بلاغ،نام ابوالحسن بنی صدر در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین در حافظه تاریخی مردم ایران چندان خوش نمی درخشد و قریب به اتفاق مردم از او با خاطراتی تلخ و ناگوار یاد می کنند.

به گزارش بولتن نیوز، از جمله خاطراتی که از این فرد در خاطره مردم باقی مانده است به ماجرای عکس معروفی باز می گردد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از بنی صدر و حضرت امام خمینی در پشت بام منزل امام خمینی در میان مردم توزیع شد.

او که می دانست، محبوبیت و اقبال مردمی نسبت به یک کاندیدا تا حد زیادی به میزان نزدیکی آن فرد به حضرت امام وابسته است و از سویی حضرت امام نیز اهل تعارف و تمجید بی محتوا از کسی نیست، راه دیگری را برای نشان دادن نزدیکی خود به امام امت برگزید تا بدین ترتیب بتواند در میان مردم رای و آبرویی بیابد.

در همین راستا، در ایام نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری، عکسی از بنی صدر و حضرت امام در میان مردم توزیع شد که شائبه نزدیکی حضرت امام و بنی صدر را در مردم تقویت می کرد و این در حالی بود که حضرت امام بعدها و در نامه ای خطاب به آقای منتظری اعلام کردند که هرگز به بنی صدر رای ندادند.

اما این روزها شاهد پرده برداری از نسخه جدید و به روز آن سناریو هستیم که باز هم یک کاندیدای احتمالی جهت کسب وجاهت هر چه بیشتر آهنگ برداشت از محل اعتبارات رهبری را در سر دارد و در اظهارات خود و اطرافیان خویش آن چنان القا می نماید که آمدن و نیامدن او تنها به تایید یا رد رهبری منوط است.

هاشمی رفسنجانی که از ماه های گذشته با توزیع اخبار مختلف از آمدن و نیامدنش در حال سنجش افکار عمومی است، طی پند روز اخیر به اظهارتی از او برمی خوریم که بسیار سوال برانگیز و تعجب آور است.

او در هفته گذشته که در جمعی از مشتاقان خود حاضر شده بود به صراحت اعلام کرد که رهبری با آمدن او موافقت آنچنانی ندارد و به همین دلیل است که حضور خود را اعلام نمی کند.

از سوی دیگر، علی مطهری نیز در آخرین روز ثبت نام ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت که نظر آقای هاشمی در مورد حضور در انتخابات در صورتی عملی می شود که رهبری در این باره نظر خود را به هاشمی اعلام کنند.

جالب این جاست که اطرافیان شیخ مصلحت به همین میزان نیز اکتفا نکرده و یاسر هاشمی به خبرنگار ایلنا گفت که آیت الله سیستانی نیز از کاندیداتوری هاشمی حمایت کرده است که این خبر چند ساعت پس از انتشار توسط دفتر آیت الله سیستانی تکذیب شد.

این قبیل اظهارات آقای هاشمی تنها یک هدف را دنبال می نماید که یک بازی برد-برد را برای خویش طراحی میکند و بر اساس آن در صورت حضور در انتخابات به طور ضمنی تاییدیه رهبری را نیز دریافت کرده است و در صورت عدم حضور نیز، مخالفت رهبری چنین وضعی را برای او رقم زده است.

این سناریو در حالی از سوی تیم هاشمی مطرح می شود که رهبری بارها و بارها از تایید و یا رد اشخاص برای شرکت در انتخابات سرباز زده اند و تصمیم گیری را تنها به آنها واگذار نموده اند تا هم شان آزادی افراد محفوظ بماند و هم افکار عمومی در معرض مهندسی قرار نگیرد.

آقای هاشمی و اطرافیان ایشان به خوبی از وضعیت افکار عمومی نسبت به ایشان مطلع هستند و بهتر است به جای هزینه از محل اعتبارات ولی فقیه، به دنبال راه های دیگری باشند چرا که هم رهبری به خوبی موضع خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده اند و هم این راهکار نه تنها بر وجاهت فرد نمی افزاید بلکه با نگاه به نخ نما شدن این راهکار، ممکن است نتیجه معکوس نیز به همراه داشته باشد.


[ دوشنبه 92/2/23 ] [ 2:17 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]

یادواره ملی 22هزار شهید شمال کشور در محضر امام خامنه ای

کنگره ملی «شهیدان طوسی، املاکی و عسگری» عصر روز 24 اردیبهشت ماه در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و یادواره ملی 22هزار شهید شمال کشور، صبح روز 25 اردیبهشت ماه در محضر امام خامنه ای(مدظله) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش نوشهر آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جنگ و گنج، برای اولین بار کنگره ملی سروقامتان «شهیدان سرلشکر محمدحسن طوسی، سردار حسین املاکی و سردار محمدرضا عسگری» عصر روز 24 اردیبهشت ماه هم جوار با مرقد پیرجماران برگزار خواهد شد.

گفتنی است این سه شهید از شهدای شاخص سه استان شمالی هستند. سرلشکر شهید محمد حسن طوسی از استان مازندران؛ این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس، به عنوان «فرمانده واحد اطلاعات و عملیات و قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا» نقش آفرینی کرده است. سردار قهرمان شهید حسین املاکی از استان گیلان «از فرماندهان اطلاعات و عملیات لشکر ویژه 25 کربلا و قائم مقام لشکر 16 قدس گیلان» بوده است. و سردار شهید محمدرضا عسگری از استان گلستان «فرماندهی گردان امام محمدباقر(ع) و تیپ دوم لشکر ویژه 25 کربلا» را به عهده داشته است.

*دیدار یار با یاد 22هزار شهید استان های ساحلی

بعد از برگزاری کنگره ملی سروقامتان مردمان شریف شمال کشور به تعداد 4200 نفر مهمان امام خامنه ای خواهند بود. و برای اولین بار، اولین یادواره ملی 22 هزار شهید استان های شمالی «مازندران، گیلان و گلستان» صبح روز 25 اردیبهشت ماه با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و جمع کثیری از مردم ولایت مدار شمالی در محضر مبارک امام خامنه ای(مدظله) برگزار می شود.

*حضور کهگیلویه و بویر احمدی ها و اصفهانی ها

گفتنی است عده ای از خانواده های شهدا و ایثارگران و رزمندگان استان های کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان که در دوران دفاع مقدس رزمندگان این دو استان در مقاطعی لشکر ویژه 25 کربلا را همراهی می کردند، به همراه شمالی ها، مهمان مقام معظم رهبری خواهند بود.

*تلاش سردار حاج مرتضی قربانی

لازم به ذکر است، هسته مرکزی و برنامه ریزی این یادواره ها از سوی مسوول موزه دفاع مقدس و فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس «سردار حاج مرتضی قربانی» تنظیم شده است.


[ دوشنبه 92/2/23 ] [ 2:16 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 29734